Uwaga: Wprowadzanie zmian do włączonych wtyczek nie jest zalecane. Jeśli wprowadzone zmiany spowodują krytyczny błąd, wtyczka zostanie automatycznie wyłączona.


Słodki sok ze szpinaku | Zdrowy Styl
was successfully added to your cart.

Słodki sok ze szpinaku

Autor | Marzec 04, 2014 | Przepisy | Brak komentarzy
ZIK_SOK

 

Odżywczy sok z witaminami i dużą ilością potasu regulującego pracę m.in serca.

Często soki z warzyw są po prostu zdrowe. Jednak większy entuzjazm daje fakt gdy wiesz, że czeka na Ciebie coś smacznego, nie tylko zdrowego. Ponieważ wyciskam soki od ponad 3 lat wiem jak bardzo gorzkie lub cierpkie potrafią być niektóre warzywa. Dlatego po wielu próbach stanęło na tym, że łączę z warzywami – owoce w stosunku 70-30 lub 60-40 zależy od tego co jest na stanie ;-)

 

Zawiera m.in potas, foliany, żelazo, wit. C, E, K, betakaroten i witaminy z grupy B. Obniża poziom cholesterolu we krwi. Ma działanie detoksykujące i przeciwmiażdżycowe.
  Składniki:
  • świeże liście szpinaku ( co najmniej 3-4 garście)
  • 1 pomarańczka (obrana ze skórki)
  • kilka listków zwykłej sałaty
  • kilka białych winogron dla pestek!!!
  • 1 kiwi (obrane ze skórki).
Wszystko trzeba przecisnąć przez wyciskarkę do soków, co zajmuje mniej niż 5 minut.

 

Jeśli jeszcze takiej nie masz polecam fajny sklep z dobrymi cenami. Sama tu kupiłam mojego huroma ;-) Bardzo miła i profesjonalna obsługa, znają się na wyciskarkach więc warto pytać bo wątpliwości przy zakupie jest sporo. Cena często jest myląca, ale zasada jest taka, że im droższa tym lepiej i WIĘCEJ soku wyciska z warzyw i owoców. W rezultacie otrzymujesz najbardziej klarowny sok, bez miąższu. Czy ma to znaczenie? – ma kiedy robisz sobie głodówki sokowe. Im bardziej odcedzony sok od miąższu tym lepiej bo nie musisz trawić. Poza tym niektóre potrafią robić także mleko sojowe lub z orzechów. Do tej, którą mam obecnie mogę nawet dodać banana ;-)

 

Znajdziesz pewnie informacje, że szpinak zawiera kwas szczawiowy, który działa odwapniająco na organizm. Jednak osoby z hashimoto mają za dużo wapnia w organach i kościach, pisałam już o tym w poprzednich wpisach omawiając m.in moje wyniki badań. Także ja się surowego szpinaku nie boję. Przede wszystkim mam na niego „smaka” – a to podstawa intuicyjnego odżywiania. Jedz to, co czujesz, że Ci potrzebne, na co masz ochotę. Jedynym wyjątkiem jest cukier – to nie organizm chce cukru tylko grzyby, które w nas mieszkają.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Weź życie w swoje ręce - zobacz jak możesz zacząć! Narzędzia do pomocy - eGudiy